Vanliga frågor och svar

Fastbro arbetar med långsiktigt ägande, nyskapande förvaltning samt utveckling av slakteriområdet. Vi arbetar inom den kommersiella sektorn och vår styrka är att skapa effektiva lokaler för framtidens entreprenörer och företagare.

Som hyresgäst på området är du välkommen att ansöka om att bli medlem i Slakteriområdets företagare på Facebook. Tanken är att företagare på Slakteriområdet ska kunna nå varandra lätt för ökat samarbete. Här kan du annonsera för andra om ditt företag ska ha ett event eller liknande. Kanske någon vill hänga på eller dela ditt event vidare. Ett forum att lätt slänga ut en fråga eller förslag.

Fakturaadress:
Fastbro AB
c/o Viredo
Box 55642
102 14 Stockholm

Leverantörsfakturor skannas och skickas elektroniskt direkt till Fastbros ekonomisystem: fastbro.387530@arkivplats.se

Hyresavier skickas med e-post till av hyresgästen angiven adress.

Ekonomi
Nina Stening
nina@viredo.se
08-555 160 60

Hyresadministration och förvaltning
Mona Kruse
mona@viredo.se
072-200 80 50

Felanmälan
kontakt@fastbro.se
072-200 80 50

Lokalvård
Catarina Qvarnström
0706-813981

Är något fel i er lokal, skickar ni i första hand en felanmälan till kontakt@fastbro.se alt. på tel. 072-200 70 50. Akuta fel utöver kontorstid och under helg tas om hand av vår fastighetsjour, LT Konsult 021-811 745. Uppge alltid namn och kontaktuppgifter

Vid uppsägning av din lokal måste du skriftligen meddela oss detta. Uppsägningstiden ser du i ditt hyresavtal. Uppsägningen skickas till Fastbro…

För att skapa ett Attraktivt fastighetsområde för våra hyresgäster och kunder så måste Slakteriområdet utvecklas och anpassas till en plats för handel/företagande och positivt kundbemötande. Vi har ett arv att förvalta och en spännande historia som finns berättad – allt från kopparframställning till slakteri.

Idag arbetar Fastbro för att anpassa Slakteriområdet till en Handelsplats där människor möts och affärer görs! Att för entreprenörer få möjlighet att verka inom ett område som har ett gott rykte och står för något som attraherar människor är vårt mål.

Att vi också arbetar för ett Hållbart Slakteriområde är självklart på alla sätt. Förutom att vi löpande anpassar/uppdaterar lokaler för våra hyresgäster så arbetar vi framåt med att underhålla/förbättra Slakteriområdet. En underhållsplan för att tekniskt lyfta området samt också bevara och underhålla det som är viktigt för områdets karaktär och estetik – är självklart.

Praktiskt betyder detta att vi bla. ser över och uppdaterar avloppssystem, fjärrvärmesystem, elektriska installationer, belysning, vattenledningar, ventilationssystem, brandsäkerhet bredbandsuppkoppling, säkerhetssystem, tak samt portar och fönster. Utemiljön ska också uppdateras med bättre ytbeläggning samt en tydligare kommunikation vad gäller skyltning samt uppmärkning av parkeringsytor.

Att underhålla/utveckla gräsytor, planteringar samt träd/buskar är också en del av vår plan. För att detta ska vara möjligt så krävs att företag vill verka på Slakteriområdet och därmed bidra till att vi kan förverkliga allt det som skapar ett attraktivt område.

Nedan finner Ni (leverantörer/entreprenörer) allmänt, vad som är viktigt att tänka på för Er i samband med uppdrag från Fastbro AB

Vi finner det viktigt med:

  • att er offert överensstämmer med vår beskrivning av arbetets omfattning
  • att utfört arbete överensstämmer med vår beställning
  • att överenskommen tidplan hålls
  • att Ni informerar oss om tidplan förskjuts eller att det krävs arbete utöver vår beställning
  • att priset överensstämmer med vår beställning
  • att arbetet utförs fackmannamässigt
  • att Ni lämnar sedvanliga garantier på utfört arbete
  • att eventuella fel eller brister avhjälps av Er utan dröjsmål
  • att överenskommet arbete betalas mot faktura med betalningstid om 30 dagar
  • att dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen vid försenad betalning från Fastbro AB
lediga_lokaler